Monografie v Čechách málo známého, v zahraničí však vystavujícího v těch nejprestižnějších galeriích, Jana Jedličky (1944), vyšla k veliké retrospektivní výstavě v Centro Arte Moderne e Contemporanea La Spezia v Itálii.
Monografie v Čechách málo známého, v zahraničí však vystavujícího v těch nejprestižnějších galeriích, Jana Jedličky (1944), vyšla k veliké retrospektivní výstavě v Centro Arte Moderne e Contemporanea La Spezia v Itálii. Jan Jedlička, absolvent Čepelákova grafického ateliéru na pražské AVU emigroval v roce 1969 do švýcarského Curychu. Jeho celoživotní inspirací se mu stala od počátku osmdesátých oblast Maremmy v jižním Toskánsku. Začal ji mapovat pomocí různých médií - kreslil, sbíral různé druhy nerostů, hlíny, písků, prach z cest a vyráběl z nich pigmenty, které dokumentovaly barevnost krajiny a fixoval je jako obrazy, fotografoval, v malých mezzotintách připomínajících upomínkové fotografie zachycoval specifické světelné podmínky, podobně jako v akvarelech. Postupně přešel k velkoformátovým mezzotintám , fotogravurám a sítotiskům. Dalším tématem se stal fenomén času při chůzi krajinou. Vznikaly kartografické kresby, kde jsem zaznamenával změny viděné při pohybu. Důležitým se pak stal film, který spojil čas, obraz a zvuk a později video. Monografie mapující třicet let Jedličkovy práce, přehledně členěná podle jednotlivých použitých výtvarných medií, doplněná o nezbytnou biografii, soupisy výstav, filmografii, bibliografii, vychází v italsko – anglické mutaci.